پیشنهاد میشود هر چهار روش را برای اطمینان به کار بگیرید
روش اول
از آنجایی که ضخامت رنگ کارخانه ها بسیار کمتر از رنگ و بتونه استفاده شده توسط نقاشان اتوموبیل است این که قسمتی از بدنه قبلا رنگ شده است به راحتی قابل تشخیص است .
این وسیله ها که قابل حمل دستی می باشند قابلیت ارزیابی عمق رنگ بر روی بدنه های فولادی و آلو مینیومی را دارند و بر طبق ادعای شرکتهای سازنده آنها خطای این قبیل دستگاها حد اکثر 3 درصد است.
روش دوم
بررسی خطوط رنگ بر روی بدنه
یکی از واضح ترین علائم رنگ شدگی خودرو نا منظم بودن خطوط رنگ در آنها می باشد
روش سوم
مات بودن رنگ بدنه
روش دیگر بررسی مات بودن قسمتهایی از رنگ بدنه است. همانطور که در تصویر می بینید قسمتهایی از بدنه که رنگ شده اند مات می باشد.
آخرین روش
استفاده از آهنربا
روش آخر استفاده از آهنربا برای سنجش میزان چسبندگی می باشد . به یاد داشته باشید که برای این کار از آهنربایی ضعیف استفاده نمایید و ابتدا آن را روی بدنه خودرویی که از رنگ نشدگی آن اطمینان دارید امتحان نمایید. قسمتهای رنگ شده به دلیل ضخامت بیشتر و فاصله بیشتر از فلز بدنه چسبندگی کمتری دارند.
البته این روش تنها برای استفاده از اتوموبیل های با بدنه فولادی کاربرد دارد و برای مثال بر روی بدنه های آلومینیومی کاربردی ندارد.
:: موضوعات مرتبط:
ترفند ها ,
,
:: برچسبها:
ماشین ,
رنگ ,
نقاشی ,
تشخیص ,
پی ,
بردن ,
اتومبیل ,
خودرو ,
بدنه ,
روش ,
چهار ,
قسمت ,
ضخامت ,
عمق ,